اوپک:

ادعای نفت 50 دلاری بی‌اساس است

ادعای نفت 50 دلاری بی‌اساس است
اوپک گزارش‌های مربوط به اظهارات وزیر انرژی عربستان درباره احتمال کاهش قیمت نفت به ۵۰ دلار در هر بشکه را تکذیب کرد.
کد خبر : ۱۶۷۲۳۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از آناتول، دبیرخانه سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) روز پنجشنبه اطلاعات منتشر شده در رسانه‌های بین المللی از طریق وزیر انرژی عربستان مبنی بر احتمال کاهش قیمت نفت خام به ۵۰ دلار در هر بشکه را تکذیب کرد.

این در بیانیه‌ای از سوی اوپک دو روز پس از انتشار گزارش وال استریت ژورنال درباره احتمال کاهش قیمت نفت به ۵۰ دلار در هر بشکه در دوره آتی منتشر شد.

دبیرخانه اضافه کرد که این مقاله به اشتباه یک تماس تلفنی را گزارش کرده است که مدعی شده است عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی به اعضای ائتلاف اوپک پلاس در مورد احتمال سقوط قیمت‌ها به ۵۰ دلار در هر بشکه در صورت عدم پایبندی به کاهش تولید توافق شده هشدار داده است.

دبیرخانه گفت: در این مقاله اظهارات نادرست و بی‌اساس به وزیر عربستان در مورد لزوم رعایت توافق کاهش تولید از سوی اعضا نسبت داده شده است.

دبیرخانه اوپک همچنین تایید کرد که از آخرین نشست اوپک پلاس در ۵ سپتامبر، هیچ تماس تلفنی از این دست برقرار نشده است و هیچ نشستی تلفنی یا ویدئویی برگزار نشده است.

بنابراین، دبیرخانه کل تایید می‌کند که اظهارات ادعایی منتسب به منابع ناشناس کاملا ساختگی و بی اساس است.

وال استریت ژورنال گزارشی منتشر کرد که در آن از نگرانی وزیر انرژی عربستان درباره احتمال سقوط قیمت نفت تا سطح ۵۰ دلار در هر بشکه در صورت عدم پایبندی اعضا به توافق کاهش تولید صحبت کرد.

ائتلاف اوپک پلاس از نوامبر ۲۰۲۲ کاهش اجباری ۵.۸ میلیون بشکه در روز را برای اعضای خود اجرا کرده است و تا پایان سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت.

در حالی که اعضای ائتلاف در حال اجرای موازی کاهش داوطلبانه هستند که از ژوئیه ۲۰۲۳ به میزان ۲.۲ میلیون بشکه در روز آغاز شد و تا پایان نوامبر آینده ادامه خواهد داشت.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر